Bore Stankovića 59, 17000, Vranje

Pravo kupca/potrošača na „odustanak od ugovora/kupovine“

Kupac/Potrošač po Zakonu o zaštiti potrošača ima rok od 14 dana od preuzimanja robe da se predomisli i odustane od kupovine a da pritom ne mora ni da odgovori zašto. Kupac/Potrošač robu može da vratiti samo UZ FISKALNI RAČUN i napisan razlog vraćanja (predomislio se, ne odgovara, neispravno primljeno ili bez ikakvog komentara ukoliko ne želi da komentariše razlog vraćanja). Ako kupac/potrošač u navedenom roku ne želi da zadrži robu, može da izjavi odustanak bez negativnih posledica, odnosno samo uz pokrivanje troškova vraćanja/transporta robe. Kupac/Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio kupca/potrošača da je sam kupac/potrošač u obavezi da ih plati. Trgovac nije odgovoran za oštećenja nastala usled neadekvatnog pakovanja robe i oštećenja u transportu robe (prilikom vraćanja) do mesta kupovine, tu odgovornost snosi sam kupac/potrošač.Kupac/Potrošač je u obavezi da robu vrati u originalnu ambalažu uz obavezan fiskalni račun, a preporuka je da se napravi kopija fiskalnog računa i prateće dokumentacije. Kupac/Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Trgovac (BETA COMPUTER DOO VRANJE) je u tom slučaju dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Osim toga, trgovac mora da mu, bilo elektronskom poštom ili na kućnu adresu, dostavi i obrazac za odustanak, a dužan je i da mu objasni svu proceduru. Pravilnik o obliku i sadržini obrasca, kao i sam obrazac možete pogledati i preuzeti sa sajta Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, sa sektora za zaštitu potrošača na ovom linku. Formular za raskid ugovora možete preuzeti sa ovog linka. Potrošač nema pravo da odustane od ugovora/kupovine u slučaju:

  • pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena, ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor
  • isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane
  • isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja
  • isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite osetljivih informacija (serijskih brojeva, aktivacionih kodova), zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke.